• سه شنبه ٣٠ آبان ١٤٠٢-١١:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٦٤
کاشانی در نطق پیش از دستور:5-194

اسرائیل با نقض حقوق بشر در حال جنایت عیله بشریت است/ امروز مردم دنیا یک صدا در مقابل جنایات رژیم جعلی اسرائیل ایستاده‌اند

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با تأکید بر خوی درنده رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اسرائیل امروز با نقض حقوق بشر در غزه، در حال جنایت علیه بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در نطقی در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نزدیک به 2 ماه از عملیات عزتمندانه و بزرگ حماس در مقابل اسرائیل می گذرد؛ طوفان‌الاقصی فریاد یک ملت و حاصل دهه‌ها ظلم و ستم به مردم مظلوم فلسطین و ساکنان نوار غزه بود تا جهان به این اصل ایمان یابد که جهاد پایان ناپذیر است و ظلم و ستم ماندگار نیست.
کاشانی ادامه داد: چند روز پس از حمله، شاهد وحشیانه‌ترین اقدامات ممکن از طرف رژیم صهیونیستی بودیم که دل هر انسانی را صرف نظر از رنگ و نژاد و دین و مذهب و ملیت به درد آورده است. در طی این مدت بیش از  13.000 شهروند فلسطینی که عمدتاً هم زنان و کودکان هستند؛ کشته و نزدیک به دو میلیون نفر آواره شدند و امروز کمتر خانه، مدرسه، بیمارستان یا مسجدی در  نوار غزه یافت می‌شود که به صورت کامل تخریب نشده باشد. 
 
اسرائیل با نقض حقوق بشر در حال جنایت عیله بشریت است
این عضو شورا در ادامه با تأکید بر خوی درنده و وحشی رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین بیان کرد: رژیم درنده خوی اسرائیل حتی به بیماران و زخمی‌ها هم رحم نمی‌کند و با بمباران بیمارستانها و اجبار بیماران به ترک آن‌ها، روز به روز چهره کریه و غیرانسانی خود را آشکارتر می کند. اسرائیل با توسل به ارباب خود یعنی آمریکا، در این مدت با نقض اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر به شکل واضح و مشخصی در حال قتل عام مردم فلسطین و ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و با استناد به روایت‌های غلط از اصول حقوق بین‌الملل مثل دفاع مشروع، در حال توجیه این جنایات هولناک و تکان دهنده است.
وی افزود: به عنوان یک دانش آموخته حقوق بین‌الملل این سئوال را می پرسم آیا اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل دفاع مشروع محسوب می‌شود؟ اولاً دفاع زمانی مشروع تلقی می‌شود که متناسب با حمله باشد و ثانیاً کشور اشغالگری را که طی دهه‌ها تمامی اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر را زیر پا گذاشته، با چه ابزاری باید از سرزمین‌های تحت اشغال بیرون کرد که توجیهی برای اقدامات آن باشد. در نبرد حماس بر علیه اسرائیل، حماس پاسخ دهه‌ها ظلم و ستم و اشغال و جنایت را به رژیم صهیونیستی داد و این رژیم در زیر سایه آمریکا، مجدداً چهره وحشی و درنده خوی خود را به جهانیان نشان داد.
کاشانی ادامه داد: امروز سردمداران توحش و جنایت، سرانجام باید سر از زیر برف بیرون آورده و به جای انگ‌های غیرواقعی مثل تروریست خطاب کردن حماس، یکبار این سئوال را از خود بپرسند که حق کجاست و باطل کجاست و چرا حماس به اسرائیل حمله کرد؟ آیا مردمی که دهه‌ها زیر بمب و تبعیض و تیر بوده و هر روز سنگفرش‌ها و خاک این سرزمین شاهد ریخته شدن خون زنان و فرزندان و مردم عادی این ملت است؛ اکنون برای رهایی از این شرایط دست به قیام زده‌اند؛ تروریست نامیده می‌‍شوند؟  
این عضو شورا در ادامه با اشاره به تنها بخشی از سال‌ها جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: اسرائیل با تخریب، اشغال و قتل عام ساکنان بیش از 8000 روستا و شهر فلسطین، به فجیع‌ترین شکل ممکن در دهه‌های اخیر مرتکب جنایت نسل کشی شده است؛ تنها طی 11 سال یعنی از زمان شروع انتفاضه مسجدالاقصی دو سال 2000 تا آخر سال 2011، نزدیک به هفت هزار و چهارصد و شصت نفر از شهروندان فلسطینی به وسیله حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند؛ طبق آمار وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین از سال 1967 تا سال 2012، حدود 800 هزار فلسطینی به اسارت رژیم اسرائیل در آمده‌اند که از این جمعیت حدود 12 هزار نفر از اسرا، زنان فلسطینی هستند؛ از سال 2007 و بعد از پیروزی حماس در انتخابات، نوار غزه به محاصره ارتش اسرائیل درآمد و اسراءیل با قطع آب، برق و گاز، سال‌های وحشتناکی را به مردم غزه تحمیل کرده است؛ اینها نمونه‌های بارز جنایت در سرزمین‌های اشغالی است.
وی افزود: از سوی دیگر اسرائیل با قتل عام گسترده فلسطینی‌ها و با هدف نابودسازی مردم فلسطین و ارتکاب جرائمی مثل ناپدیدکردن اجباری، تبعیض نژادی، شکنجه و قتل عام گسترده با هدف نابودسازی فلسطینیان در دیریاسین، روستای الدازیما، روستای دوایمه، روستای ام‌الشرف، روستای ام‌النعم، روستای ام عجره، روستای ام کلخه، روستای ام الفرج و صدها روستای دیگر و نوار غزه، دهه‌هاست که مرتکب جنایت علیه بشریت شده است. رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی و نامتعارف و حمله به آمبولانس‌ها، مدارس، بیمارستانها، تأسیسات شهری و مساجد زیرساخت‌های غزه و استفاده از بمب‌های فسفر سفید و سلاح‌های سمی، سال‌هاست که مرتکب جنایت جنگی شده است.
 
حمله حماس برای شکست نقشه شوم صهیونیست‌ها برای تصرف کشورهای اسلامی بود                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        کاشانی با تأکید بر اینکه حماس به اسرائیل حمله کرد، چون سرزمین آبا و اجدادیش، از سال 1917 با بذل و بخشش انگلیس به صهیونیست‌ها اشغال شده، اظهار داشت: حماس به اسرائیل حمله کرد تا نقشه شوم چند دهه‌ای پدر صهیونیست یعنی «بن گورین» تا «نتانیاهو» که آمال و آرزوی تصرف سرزمین‌های اسلامی منطقه از جمله کشور عزیزمان ایران را به سر داشته و دارند؛ با شکست مواجه شود. 
وی ادامه داد: رزمندگان حماس به اسرائیل حمله کردند تا خون پدران و برادران و مادران و خواهرانشان در کشتار صبرا و شتیلا و دیریاسین و غیره را که به شهادت هزاران فلسطینی منجر شد، پایمال نشود؛ مبارزان دلاور حماس به اسرائیل حمله کردند تا با اهداء جان و مال و زندگی خود در راه اسلام، تلنگری به حاکمان غافل و غرق در خواب منطقه زده و آن‌ها را با این واقعیت آشنا کند که رژیم درنده، وحشی و پلید اسرائیل نه تنها دوست و شریک سیاسی آن‌ها نیست؛ بلکه دشمن قسم خورده و کینه توز و درنده‌ای است که به رسمیت شناختن آن مساوی با انداختن گوشت در مقابل گرگ است. 
 
این عضو شورا گفت: مثال‌های بالا و صدها و هزارها مثال دیگر که همه حاکی از جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه اسلام و مسلمانهاست؛ دلایلی است که رزمندگان دلیر حماس را مجاب کرد تا با نوشیدن شربت شهادت به جهاد با ظلم و پلیدی و پستی روند. در حقیقت به جای طرح این سئوال که چرا حماس به اسرائیل حمله کرد، باید بپرسیم چرا حماس نباید به اسرائیل حمله می‌کرد؟
 
امروز مردم دنیا یک صدا در مقابل جنایات رژیم اسرائیل ایستاده است
کاشانی با تأکید بر اینکه پس از حمله دلیرانه حماس، جهان اسلام از خواب غفلت بیدار شد؛ تصریح کرد: رهبران منطقه که تا چندماه پیش در مقابل نتانیاهو، فرش قرمز انداخته و با نتانیاهو عکس دونفره می‌گرفتند؛ امروز رژیم صهیونیستی و نتانیاهو را به جنایت جنگی محکوم می‌کنند و هر آنچه را رهبر آگاه و فرزانه انقلاب حضرت آقا در این چند دهه پیش بینی می‌کردند؛ امروز به چشم مشاهده می‌کنند. فراموش نکنیم که رهبر انقلاب در سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی فرمودند که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سراسر باخت است.
وی در پایان با بیان اینکه امروز مردم دنیا یک صدا در مقابل جنایات رژیم اسرائیل ایستاده است؛ ما برای اولین بار در تاریخ شاهد تظاهرات صدها هزار نفری مردم در لندن، لس آنجلس، نیویورک، واشنگتن، تورنتو و سایر نقاط دنیا بر علیه اسرائیل بودیم. رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل که از قبل از جنگ جهانی اول و از زمان تأسیس آن توهم ماندگاری را به سر داشت با طوفان‌الاقصی دریافت که سست‌تر از تار عنکبوت است. امروز طوفان‌الاقصی دیگر فقط محدود به سرزمین‌های اشغالی نیست. طوفان‌الاقصی امروز در دلها و قلب‌های تمام آزاد اندیشان دنیا رخنه کرده و ان شاء الله این طوفان با تأسی از خون شهدا و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام از ایران تا حماس و حزب الله، به زودی بنیان سست رژیم اسرائیل را از ریشه نابود خواهد کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: